Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

SEO I SEM

Na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych – to szereg wielu działań mających na celu uzyskanie przez daną witrynę internetową  jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania (np. w wyszukiwarce Google) dla wybranych słów kluczowych.  Jednym z podstawowych elementów pozycjonowania stron www jest optymalizacja witryny i jej treści pod kątem wytycznych Google, tak zwane SEO (ang. search engine optimization). Następnym elementem pozycjonowania powinno być pozyskanie wartościowych linków kierujących do pozycjonowanej strony, najlepiej z serwisów tematycznie związanych z pozycjonowanym zagadnieniem, czy branżą.

Jak długo pozycjonujemy stronę www?

Sam proces pozycjonowania to ciągłe i długotrwałe działania, zwiększające ranking strony w algorytmach Google, co przekłada się na wyświetlenie adresu strony na wyższych pozycjach dla coraz większej ilość fraz kluczowych. Działania tzw. pozycjonujące podzielić można na „on page”, czyli optymalizacja samej strony internetowej (SEO) – jest to między innymi poprawa jakości i kompresja kodu strony, przyspieszenie czasu ładowania, optymalizacja wielkości grafik na stronie i w końcu odpowiednia struktura treści zawierająca hierarchię tematyczną poruszanego tematu (H1, H2, H3…itd.). Kolejnym elementem jest „off page”, czyli działania wykonywane poza samą witryną internetową, zwane również SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych). Jest to szeroko rozumiany marketing internetowy, wykorzystujący wszelkiego rodzaju działania promujące stronę i zwiększające jej widoczność w internecie.

Czym jest ANALIZA FRAZ KLUCZOWYCH?

Analiza fraz kluczowych to obowiązkowa czynność, którą musimy przeprowadzić, by zacząć pozycjonować stronę internetową!
Dogłębna analiza słów kluczowych to podstawowe działanie przed rozpoczęciem pozycjonowania! Prawidłowo wybrane frazy kluczowe powinny jasno określać ofertę produktów, usługi i tematykę danej strony.  Dobrze przeprowadzona analiza fraz kluczowych gwarantuje, że użytkownicy, którzy pojawią się na naszej stronie, będą tymi, którzy są zainteresowani jej treściami i ofertą, którą prezentuje witryna. Kluczem do sukcesu jest to by  precyzyjnie określić słowa kluczowe dla każdej podstrony naszego serwisu, aby ruch użytkowników z wyszukiwarki był przekierowany dokładnie w miejsce, które chcemy, aby odwiedzili.

Pozycjonujemy firmy z całego kraju i zagranicy (UE). Zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych i tworzeniem skutecznych kampanii marketingowych. Pochodzimy z Wielkopolski, a dokładniej z okolic Poznania pozycjonujemy strony dla firm z największych miast Polski, takich jak Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Radom, Sosnowiec czy Toruń. Z wieloma klientami nigdy nie mieliśmy przyjemności się spotkać osobiście, pomimo tego współpracujemy z firmami z innych województw, kontaktując się telefonicznie i za pomocą poczty e-mail. Profesjonalizm naszych działań, uczciwość i wiedza, budują duże zaufanie, którym obdarzają nas nasi klienci, z którymi współpracujemy od ponad 11 lat!

Polecamy się

Gwarancja sukcesu w wyszukiwarce Google

Pozycjonujemy, tworzymy profesjonalne, nowoczesne i intuicyjne strony internetowe, które są dobrze zoptaymalizowane (SEO)

* Poznaj naszą ofertę na SEO – pozycjonowanie strony internetowej dla Twojej Firmy. Zapraszamy firmy z naszego regionu, z wielkopolski z okolic Kościana, Śremu, Czempinia, Mosiny, Kórnika, Leszna, Poznania, Obornik Wielkopolskich. Tagi: Pozycjonowanie Stron Internetowych Poznań, pozycjonowanie stron www Kościan, Tworzenie stron www, sklepów internetowych i pozycjonowanie Śrem, Strony internetowe Oborniki Wielkopolskie, Pozycjonowanie stron www Leszno, agencja interaktywna Poznań, projektowanie stron internetowych Śrem, pozycjonowanie stron internetowych Środa Wielkopolska, Tworzenie serwisów internetowych Wielkopolska, Agencja reklamowa Kościan, Strony www Poznań, sklep internetowy Wielkopolska, pozycjonowanie www Śrem, Kościan, Poznań, Leszno!

Proces pozycjonowania

Krok po kroku jak dotrzeć do celu: TOP 10!

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać jest wstępna ANALIZA całej strony internetowej

Pozycjonowanie stron internetowych rozpoczynamy od przeprowadzenia wstępnej analizy strony, która ukaże nam potencjał witryny, czyli jej mocne i zarazem słabe strony. Zawsze staramy się zaplanować optymalne działania, strategię, która nie nadwyręży budżetu, ale przełoży się na realny zysk właścicieli serwisu czy sklepu internetowego.

Technologia w jakiej wykonana jest witryna interentowa

Technologia jako jeden z podstawowych elementów, z którym musimy się zapoznać i przeanalizować. To nic innego jak wykonanie witryny internetowej w technologii umożliwiającej wyszukiwarce przetworzenie treści strony. Nasze serwisy realizujemy głównie na podstawie systemu WordPress, który polecamy Państwu nie tylko ze względu na łatwość edycji, ale także ze względów na pozycjonowanie i optymalizację strony opartej na tym CMS-ie. 

Widoczność i ranking strony www w wynikach wyszukiwarek internetowych

„Widoczność” to między innymi suma wyświetleń witryny na wszystkie frazy, na które jest widoczna — chodzi tu o widoczność kilku fraz kluczowych, których liczbę sumujemy — dodajemy liczbę wyświetleń wszystkich fraz. Im więcej fraz (tematycznie ze sobą powiązanych) tym lepiej dla ogólnego wyniku pozycjonowania.
„Ranking strony” to kolejność, w jakiej wyszukiwarka internetowa np. Google wyświetla wyniki na zapytanie: wpisaną przez internautę frazy! Podczas etapu wstępnej analizy, korzystamy z wielu profesjonalnych narzędzi i sprawdzamy jak Państwa witryna, wyświetla się w wyszukiwarkach.
Monitorowanie w Google Search Console (GSC).
Narzędzie, które umożliwia nam dokładne monitorowanie i analizę danych na temat widoczności strony internetowej. Dzięki GSC mamy rzetelny obraz jak nasza witryna wygląda w wynikach wyszukiwania. Dzięki tej usłudze dowiadujemy się wielu informacji na temat: widoczności strony oraz liczby wejść z wyszukiwarki Google, źródeł (organicznych wyników) wejść na stronę np. z Map Google czy grafiki. Jak strona jest klikalna, czyli wykres współczynnika klikalności strony w wyszukiwarce (CTR), wpisywanych fraz, na które strona się wyświetliła. Dodatkowo: średniej pozycji, jaką dla danej frazy uzyskuje witryna, wykrytych błędach w funkcjonowaniu serwisu, i wielu innych.

Historia domeny internetowej

Warto przeprowadzić analizę historii domeny, ponieważ zła historia (strona mogła być wcześnie ukarana przez Google, znajdowały się treści zakazane czy nawet niezgodne z prawem) może w bezpośredni sposób wpływać na to, jak będzie wyglądał jej ranking w wynikach wyszukiwania. W celu poznania historii domeny sprawdzamy indeksacje oraz korzystamy z wielu narzędzi Google: Raport Przejrzystości Google, Google Search Console (Ruch związany z wyszukiwaniem / Ręczne działania), Google Analytics (raport Witryny odsyłające), Wayback Machine czy narzędzia Whois. Duży wpływ na SEO ma też niewątpliwie wiek domeny – im starsza domena, tym lepiej! Chodzi tutaj o staż domeny internetowej dlatego, polecamy naszym przyszłym klientom, aby jak najwcześniej rejestrowali domeny i nie rezygnowali z tych, które mają nawet kilka lat.

Wielkość strony pod względem zaindeksowanych podstron

Indeksacja strony w internetowej wyszukiwarce Google to takie działanie, które sprawia, że nasza witryna stanie się widoczna dla robotów — programów, które odwiedzają naszą stronę! W czasie wizyty specjalne boty dokonują analizy wszystkich naszych treści (głównie z treści bowiem zbudowana jest nasza strona www). W celu dokładniejszej indeksacji ułatwiamy robotom pracę, tworząc mapy stron i zgłaszamy je za pośrednictwem Google Search Console. Im większa liczba zindeksowanych podstrona naszej witryny, tym lepiej! Strona, która jest często i regularnie aktualizowana (blog, aktualności) roboty Google odwiedzają regularnie, natomiast strony, które nie posiadają bieżących nowości, są sprawdzane sporadycznie.
Stopniowe i systematyczne budowanie kontentu (treści) firmowej strony www umożliwia uzyskanie wysokiej indeksacji kolejnych podstron.

Jakość treści, zgodność z zagadnieniami, profilem i charakterem działalności firmy itp.

Unikalne treści na stronie to bardzo ważny element, by stronę dobrze i prawidłowo pozycjonować. Należy unikać powielania treści-zjawisko Duplicate contetnt, jest bardzo niebezpieczne i może mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie. Im więcej treści tym lepiej. Dobrym działanie jest wprowadzanie treści bogate o elementy graficzne, zdjęcia (ważne są opisy), tabele, listy numeryczne, punktowe, nagłówki. Treść, czyli nasz content powinna być prawidłowo zredagowana, precyzyjnie opisująca zagadnienia, być na temat! Tworzenie treści pozbawionej sensu i ukierunkowanej tylko na frazy kluczowe nie spowodują zwiększenia ruchu na naszej witrynie. Informacje, opisy, które tworzymy dla użytkownika, treści ciekawe zaowocują w przyszłości wysokimi pozycjami w wyszukiwarce.

Przewiń do góry